Έξεργο

Μέσα στα μάτια σου καθρεφτίζεται o εαυτός μου και ο χώρος που με περιβάλλει. Είσαι ο υπέροχος άλλος[1]. Θεέ μου πόσο όμορφος γίνομαι στον αντικατοπτρισμό σου!
Τι  υπέροχη αρμονία και τάξη είναι τούτη εδώ ανάμεσα σε μένα και σε σένα;
Η πόλη ξεδιπλώνεται σαν παραμύθι κι εγώ…
Βλέπω γαλάζια τη σκιά μου και το φως της πόλης ξεκάθαρο και πιο κρυστάλλινο από ποτέ. Σου δίνω να πιαστείς από το χέρι μου και ακολουθώ τα βήματα σου μες στα στενά της πόλης.
Όλη την ώρα τριγυρνάμε αμέριμνοι σε πάρκα και πλατείες, δε βαρέθηκες;
Στάσου.
Στάσου να ξεκουραστούμε. Να πάρε πιες νερό. Πιο δροσερό από ποτέ αναβλύζει απ’ τις προσόψεις των κτιρίων. Υπέροχο και καθαρό κι αυτό όπως το πρώτο φως της μέρας. Μοσχοβολάει. Πάντα στο αντιφέγγισμα εκείνης της ματιάς σου.
Όποιο μονοπάτι κι αν διαλέξουμε, πάντα ξέρω, είμαι βέβαιος, πως εκείνο θα οδηγεί στην πρώτη παιδική αθωότητα. Ξέρω πως, είμαι βέβαιος δηλαδή απ΄την ματιά σου, πάντα θα βρίσκεται εκεί σε μια πλατεία το υπέροχο άγαλμα που θα μου θυμίζει το πρώτο μας φιλί. Κάθε μας φιλί είναι σαν το πρώτο. Ακόμη κι αν το άγαλμα δεν υπήρξε ποτέ, ακόμη κι αν εκείνο το φιλί το δώσαμε ένα βράδυ σε κάποιο μουχλιασμένο απ΄τα νερά υπόστεγο μέσα στη βροχή και γύρω γύρω ένα σωρό τα τραπεζοκαθίσματα του καφενείου.
Όμως η πόλη παραμένει υπέροχη κι εσύ έτσι όπως παρατεταμένα κρατάς μετέωρο το χέρι σου που αναζητάει το δικό μου γίνεσαι ολοένα και πιο όμορφη σαν κάποιο κυκλαδίτικο ειδώλιο που φτιάχτηκε από καιρό από έναν καλλιτέχνη που σκαρφίστηκε την αιώνια ομορφιά. Κι έχω την απαίτηση όλοι οι άλλοι που ‘ναι όμοιοι με μένα άνθρωποι, να ‘χουν την ίδια απόκριση μαζί μου[2]. Η γυναικεία παρουσία σου μαρτυράει αθόρυβα την προαιώνια ομορφιά που χάρισε σε τούτη εδώ την πόλη το φως που αναβλύζει.
Καθώς νυχτώνει και σε αποχαιρετώ με έναν κάποιο στίχο λες σαιξπηρικό[3], χαμηλώνω το βλέμμα μου και κατευθύνομαι στην πόλη μέσα που κάθε μέρα περπατώ.
Μεταμορφώνεται.
Όσο το βλέμμα μου απομακρύνεται από σένα τόσο η πόλη αποκτά τη ζοφερή της όψη. Ανυπόφορη στα μάτια των περαστικών, βρώμικη και λερωμένη, πόρνη γίνεται η πόλη που ο καθένας μας αφού τελειώσει το δικό του ιδιοτελή οργασμό την παρατά στο πίσω το δρομάκι και την αφήνει να φύγει με ταξί.
Κάνω να φύγω, μα ξέρω πως.. όσο απομακρύνομαι από τα μάτια που μου χάρισαν την ομορφιά τόσο η πραγματικότητα θα επανέρχεται.
Ολοένα και συνέχεια εμπρός μου.
Δε θέλω.
Προτιμώ να παραμείνω μες στα μάτια σου, να κοιτάζω την πόλη από εκεί κι ας ξέρω πως… βλέπω μόνο ένα καθρέφτισμα, ένα ψέμα.
Μια ουτοπία.

φωτ.: Γ. Γουναρόπουλος «ονειρικό» 1935

[1] McGushin, Edward F. Foucault’s Askēsis: an introduction to the Philosophical Life.

[2] Imannuel Kant  K.K.I : η καθολική εγκυρότητα του ωραίου ως μια από τις τέσσερις κρίσεις του

[3] William Shakespeare: Ρωμαίος και Ιουλιέτα:
-Καλή σου νύχτα, χίλιες φορές καλή σου νύχτα.

-Χίλιες φορές κακή χωρίς το φως σου.

-Καληνύχτα καληνύχτα τούτη η πίκρα του χωρισμού έχει μια γλύκα τόση που καληνύχτα θα σου λέω μέχρι να ξημερώσει.

-Ύπνος να ‘ρθει στα μάτια σου και στην καρδιά σου ειρήνη.

-Ύπνος και ειρήνη θα θελα για σένα να ‘χα γίνει.

5 responses to “Έξεργο

  1. Ἄρτια ἡ ἀρχιτεκτονική σύνθεση τῶν ἐπί μέρους πού σέ κρατᾶ δέσμιο ἕως κατακλείδος ! Ὅταν κανείς ὑπεισέλθει βαθιά στούς μυχούς τοῦ συγγράψαντος , εἶναι ὡσάν νά τά ἔχει συγγράψει ὁ ἴδιος , γιατί σημαίνει πώς ὅμοια εἶχε κι αὐτός φυλαγμένα μέσα του !

    Μου αρέσει!

  2. Όταν νιώθεις γοητευμένος απ τον άλλο, όταν οι σκέψεις του εκφράζουν τα πιστεύω σου, μπορείς κοιτάζοντας- μέσα απ τα μάτια του- τον κόσμο, να τον βλέπεις όμορφο, κι ας μην είναι αυτό αντικειμένικά(; )αποδεκτό.
    Ποιός όμως είναι σε θέση στ αλήθεια να γνωρίζει, τί είναι όμορφο και τί δεν είναι;
    Πολύ όμορφο κείμενο-διορατικό.. που όμωσ, αν δεν το έχεις βιώσει δεν το γράφεις ποτέ

    Μου αρέσει!

  3. «Προτιμώ να παραμείνω μες στα μάτια σου, να κοιτάζω την πόλη από εκεί κι ας ξέρω πως… βλέπω μόνο ένα καθρέφτισμα, ένα ψέμα.
    Μια ουτοπία.»
    μόνο η αληθινή αγάπη μπορεί να σε γεμίσει τόσο…
    πολύ ιδιαίτερο το κείμενό σου..χάρηκα που σε βρήκα! 🙂
    καλό μήνα…

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

